woensdag 10 november 2010

Vakantie

Vrijdag 29 oktober 2010



We hebben vakantie en gaan met vrienden een weekje naar een bungalow in Hoenderloo.







Dat ligt niet zover van Arnhem waar we het hele weekend een poppenhuisbeurs bezoeken.




We rijden eerst naar het bungalowpark om onze spullen in de bungalow te zetten en vertrekken daarna naar Arnhem naar de beurs, samen met onze hond Vuka.



Het is helemaal niet druk in de Rijnhal, maar Vuka vindt er niks aan dus die mag in de auto slapen.


We zien en spreken heel veel vrienden en vriendinnen !










Zaterdag 30 oktober



Het is vandaag heel erg druk op de beurs.


Gelukkig kan Vuka in de bungalow blijven....... want ook op de parkeerplaats is het superdruk.


We blijven van ca.12.00 uur tot 15.30 op de beurs en gaan dan in Arnhem op zoek naar een supermarkt voor boodschappen.
Ik ga vanavond koken omdat onze vrienden zelf op de beurs staan om te verkopen en straks heel erg moe zijn.

Dat werkte een vorige keer goed en zo doen we dat dan maar weer.

Ik maak een grote pan macaroni en dat valt erg in de smaak!



Zondag 31 oktober


We mochten een uur langer slapen omdat de wintertijd in ging.
Dat is lekker!


Ik ga eerst een stuk met Vuka wandelen in het bos (recht tegenover het park).






Ze vindt het geweldig en aan haar reactie kan ik zien dat er veel wild loopt......aanlijnen dus......

Daarna gaan we naar de beurs waar andere vrienden van ons inmiddels ook zijn.
We trekken samen op en het is heel gezellig.









Het is minder druk dan gisteren dus als je elkaar even kwijt bent is het niet erg.





Wij blijven tot het eind en helpen een beetje met opruimen.

En dan is het tijd om weer naar de bungalow te gaan (die overigens op een half uur rijden weg ligt) en weer te koken.


Maandag 1 november

Vandaag boodschappen gedaan in Apeldoorn .

En nu kookt een ander .....




Dinsdag 2 november



Vandaag gaan we knutselen, maar eerst ontbijten we (met broodjes uit de oven die we erbij gehuurd hebben)

We knutselen een paar uur en dan kookt mijn vriendin weer.


Vakantie .....



Woensdag 3 november





We knutselen eerst een poosje en daarna gaan Bert en ik met Vuka wandelen terwijl de anderen boodschappen gaan doen.





Ik maak vanavond Oma's nasi !


Donderdag 4 november

Eén vriendin gaat vandaag naar huis
dus die zwaaien we uit.




En ik krijg soldeerles.







Daarna gaan we alvast een beetje opruimen want morgen gaan onze vrienden naar huis en Bert en ik met Vuka naar Valkenburg.
We gaan aansluitend een week-end weg met mijn zwager en schoonzus.


Vrijdag 5 november

We nemen afscheid van onze vrienden en gaan op weg.



Eerst naar Venlo waar we een poppenhuiswinkel bezoeken.

Bibian's poppenhuizen

Die winkel is veel groter dan ik dacht dus we zijn er een aardig tijdje zoet.

Daarna door naar Valkenburg waar we om 3 uur arriveren.


Mooi.....dan kunnen we gelijk de sleutel halen en de bungalow in.

We halen de auto leeg en gaan boodschappen doen.


Daarna gaat Bert in de sauna (ja, in het huisje)en ik onder de zonnebank.
Ik begin alvast aan het voorbereiden van het eten terwijl Bert de bedden opmaakt.

Rond 9 uur 's avonds zijn zwager en schoonzus er ook (met hond).
Die hadden heel veel files onderweg.

We eten gezellig samen.



zaterdag 6 november


Zwager gaat fietsen en (schoon)zus gaat met ons mee boodschappen doen.

Bij een bakkertje halen we zalige puddingbroodjes!

's middags gaan Bert en ik even Valkenburg in op zoek naar nog een serviesje (maar dan met een andere opdruk). Jammer ..........van Valkenburg is maar 1 soort.

Terug omhoog De Cauberg op......

Ik maak een lekker diner (al zeg ik het zelf) en daarna kijken we lekker ontspannen tv.


Zondag 7 november










Bert en ik wandelen met de honden.

Door alle herfstkleuren is het geweldig om tussen de bomen te lopen.


We proberen iets te verzinnen om met z'n vieren te doen maar mijn schoonzus voelt zich niet lekker en wil thuis blijven , dus besluiten we om met z'n drietjes toch even naar beneden naar het centrum van Valkenburg te lopen.


Daar wat te drinken en dan gelijk eten mee terug te nemen.



Dat halen we in een heeeeele grote supermarkt!



's avonds gaan zwager en schoonzus alvast naar huis want het is 2 1/2 uur rijden en de kans op files morgenochtend is groot.


Wij hebben geen haast dus wij leveren de andere morgen de sleutels van de bungalow in....

Maar eerst nog ontspannen in sauna en onder zonnebank.

En dan zit voor ons de vakantie er ook op.






Maandag 8 november




We zijn precies om half elf klaar en we rijden zonder problemen naar huis.

Bert heeft nog wel een week vrij maar heeft het vooruitzicht van een tandartsbezoek op woensdag.

Er worden dan 3 kiezen getrokken.

(dat is inmiddels gebeurd)

3 opmerkingen:

Tineke zei

Wat een heerlijke vakantie hebbenjullie gehad zo te zien. Dank je wel voor het delen

Marian zei

Geweldige vakantie hebben jullie gehad, leuk verslagje, maar ik ben toch even stiekum benieuwd. Op 2 nov. hebben jullie broodjes gehuurd en dan vraag ik me toch af, hoe geef je die terug??? :-) :-) :-)

Maar begrijp wel wat je bedoelt hoor, het staat er zo grappig.

lenie zei

Leuk om je verslagje te lezen dit hsd ik even gemist denk ik... Volgens mij was het een heel gezellige week zo te lezen.. En wat is uit je soldeerles voortgekomen????

Gr lenie