woensdag 21 mei 2014

Havenmuseum

Omdat we vandaag toch naar Rotterdam moesten (Bert had een afspraak in het Rijndam, in het EMC) hebben we er gelijk een bezoek aan het Havenmuseum aan gekoppeld.


We zijn vanuit het EMC door het museumpark (daar was ik nog nooit geweest) naar het Havenmuseum (voorheen Maritiemmuseum) gelopen.



In het Havenmuseum hebben we een poosje rondgedwaald.
Het was erg leuk vond ik met onderwerpen zoals cruiseschepen, zeemeerminnen en woonboten.






We hebben er soep gegeten en een broodje en toen zijn we het buitenmuseum gaan bekijken.
















Leuke gesprekken met vrijwilligers o.a. op een binnenschip en een graan-elevator.

En er zijn nog veel meer musea die we kunnen bekijken!




Een volgende keer "doen" we de rest van het binnen-en buitenmuseum!
We komen tenslotte veel vaker in Rotterdam.





1 opmerking:

Marian zei

Het museumpark is mooi, daar staan heel wat voetstapjes van mij. Ging er 's zomers altijd tijdens de lunchpauze naar toe om mijn bammetje te eten.
In het havenmuseum ben ik nooit geweest, lijkt mij een leuk uitstapje.