zaterdag 11 mei 2013

Broekpolderregatta

Ik las in de krant dat er vandaag een leuk evenement in Vlaardingen is.
De Broekpolderregatta.
Een zeilwedstrijd met "platbodems".

De start was om 11 uur en wij hadden ons voorgenomen om te gaan kijken.
Elf uur stonden we langs de Vaart.....niks te zien.
Omdat het regende waren we met de auto gegaan   (om daarna gelijk boodschappen te kunnen gaan doen).
Een stuk richting de start gereden en daar de auto weer geparkeerd...... niks te zien.



Naar de start gelopen en daar lagen de boten nog; ze waren nog helemaal niet vertrokken.

We hebben daar gewacht tot ze echt van start gingen........ ik stelde me er al niet veel meer van voor en vroeg me af hoe ze dat gingen doen....
--zeilboten--hoge masten--2 (niet draaibare of omhooggaande) bruggen.

Nou....ik heb me kostelijk vermaakt.







De boten gingen met gestreken masten onder de brug door.








Ze werden voortbewogen met vaarboom en getrokken met touwen (door mensen) langs het "jaagpad" 


















en dat dat niet altijd makkelijk is bleek al gauw.
















Jammer dat het zulk somber weer was; het was gelukkig wel droog geworden.








2 opmerkingen:

Tineke zei

Leuke foto,s Tine

Marian zei

Mooie foto's en leuk verslag :-)