zaterdag 5 maart 2011

Ongeluk Bert 2 maart 2011

Ik ga hier even verslag doen van het ongeluk dat Bert heeft gehad met zijn fiets.


Wij waren een weekje op vakantie met Marijke (bert's zus) van 28 februari t/m 7 maart.

We zitten in een bungalowpark in Valkenburg (Kasteeldomein De Cauberg)

Woensdag ging Bert een stukje fietsen om zijn racefiets uit te proberen.

Een drie kwartier later stopte er een politiebusje bij de bungalow.

Een agent kwam zijn fiets brengen want hij was gevallen en werd naar het ziekenhuis in Maastricht vervoerd.

Op een plank omdat hij zo'n last van zijn rug had.

De schade aan zijn fiets viel heel erg mee. (ketting eraf, stuur beetje scheef en een schaafwond op het zadel)

Dus ik met de auto naar Maastricht.


Ik moest vrij lang wachten voor ik bij hem kon want er werden allerlei scans gemaakt.

In eerste instantie was de schade : gebroken pols, 5 gebroken ribben en een klaplong. Later werd het 7 gebroken ribben, gebroken pols, scheurtje in de schouder,gebroken sleutelbeen, klaplong en een deel van de andere long ingeklapt.

Ze hebben een drain in zijn long geplaatst.

Hij werd naar de recovery gebracht om pijnstilling te regelen.

Ik heb daar een poos naast hem gezeten maar omdat het lang ging duren ben ik maar terug gegaan naar de bungalow.

Ik heb meerdere keren gebeld naar het ziekenhuis. Nog steeds op recovery.

Laat in de avond belde ik naar het ziekenhuis en toen bleek dat ze hem naar de medium-care afdeling hadden gebracht.

De andere ochtend om 11.30 uur was er bezoekuur.

Geen opmerkingen: