maandag 18 april 2011

Maandag 11 t/m Zondag 17 april

Maandag 11 April




Het is afgelopen nacht allemaal goed gegaan (alleen onderbreking voor medicijnen).


De koorts was vanochtend een stuk minder, maar ik heb toch maar de huisarts gebeld. Die komt straks. En de fysiotherapeut afgebeld, dat is even geen optie.......






Ziekenhuis




De huisarts vindt het toch beter dat Bert naar het ziekenhuis gaat. Hij wordt zo met een ambulance opgehaald.


---------------------------




Bert ligt weer in het ziekenhuis. Ze hebben een drain gezet in 1 long en ze hopen dat dat verlichting geeft.


Ze gaan uitzoeken waarvan hij nou zo ziek is geworden. Het vermoeden bestaat dat de medicijnen tegen de longontsteking eigenlijk averechts werkten.


Hij ligt weer in het Vlietland Ziekenhuis. 3e verdieping (longafdeling) kamer 319 Bezoektijden : 15.30 uur tot 19.30 uur.




Dinsdag 12 april



Bert belde net. Ze hebben opnieuw longfoto's gemaakt. Nu maar weer wachten. Hij had niet echt geslapen, maar dat is begrijpelijk. Vanmiddag ga ik op bezoek en dan weet hij misschien iets meer......



dinsdagmiddag



Toen ik in het ziekenhuis aankwam was Bert er niet. Hij had me al verteld dat hij weg ging.....de dokter ging zijn long spoelen.



Ze hopen daarmee wat problemen op te lossen. Ik heb gewacht tot hij terug was.



Het had wel zeer gedaan, maar dat kon er ook nog wel bij.



Nu is het afwachten hoe het zich verder ontwikkeld. --------------------



Aan het eind van de middag is de longarts nog een keer bij Bert geweest om te kijken hoe het ging.Er komt heel veel vuil uit de drain.....de arts was daar zo tevreden over dat ie dat morgen nog een keer gaat doen! Bert is niet zo blij met dat vooruitzicht :( Maar ja....als het helpt......



Woensdag



Ik heb erg rot geslapen. Ik hoop dat Bert een beetje heeft kunnen slapen.Hij heeft nog niet gebeld, maar dat komt denk ik omdat zijn telefoonbatterij bijna leeg is.



De lader zit in zijn tas, maar daar kan hij niet bij.....hij kan zijn bed niet uit.



Hij zou me bellen als ie wat meer wist en vanmiddag als ie terug is van zijn "schoolreisje". Dan ga ik pas naar het ziekenhuis......anders zit ik weer te wachten en dat vindt hij vervelend.



woensdagmiddag



Bert belde net. Ze hebben nu pas de longfoto gemaakt. Die gaan ze beoordelen en dan hoort hij of ze weer gaan spoelen.



Dan zal hij waarschijnlijk precies bij het begin van het bezoekuur weg gaan/zijn. Ik hoor het als hij terug is....moet niet te laat worden, want ik moet vanavond weg.



En ik wil hem toch ook wel graag even zien...... ------------------------



ben ik weer



Ik was even bij Bert in het ziekenhuis omdat hij toch nog niet opgehaald was voor de behandeling van zijn long. Toen ik kwam zat hij naast zijn bed op een stoel. Hij heeft fysiotherapie gehad.



Ik wil niet te optimistisch zijn, maar ik vind dat hij er een stuk beter uitziet. Hij oogt veel minder ziek dan afgelopen weekend. Komt misschien ook wel omdat er natuurlijk weer een berg medicijnen in zijn lichaam zitten.......... Nu maar afwachten hoe deze behandeling gaat. Toen ze hem kwamen halen ben ik maar weg gegaan. Gisteren is hij ook een hele tijd van de afdeling geweest. Hij belt me straks als hij terug is.



Donderdag 14 april



Bert vertelde gisteravond dat deze keer de behandeling minder pijn deed. Waarschijnlijk omdat alle "aansluitingen"er al zaten.



Afhankelijk van het resultaat doen ze vandaag weer een spoeling en als het niet voldoende helpt zal hij geopereerd moeten worden. We hopen natuurlijk dat dat niet nodig is........



donderdagmiddag



Ze hebben vanmiddag weer "gespoeld". Wat ik van Bert begreep heeft de rommel die achter zijn long zit een soort kamertjes gevormd waartussen vocht blijft zitten. Toen de arts de drain plaatste werd alleen dat "kamertje" leeggehaald. Nu brengen ze met dat spoelen een stof in die die kamertjes oplost waardoor dat vocht eruit kan via de drain. Ik hoop dat ik het zo goed zeg. Morgen spoelen ze weer.



In ieder geval.....toen Mandy en ik vanmiddag bij hem kwamen zat ie te eten! En daar zijn wij heel blij mee!





Vrijdag




Bert belde dat hij wakker was en dat hij ging ontbijten. Voor de rest is er nog niks bekend. Ik ben lekker met Vuka gaan wandelen op de dijk en heb daarna de dierenarts gebeld omdat de kat ziek lijkt. Dus vanmiddag naar de dierenarts...... met kat. Kan er ook nog wel bij......


vrijdagmiddag




Bert is weer terug op de afdeling meldde hij. Ze hebben de boel weer behandeld. Maandag kijken ze weer verder.


Het wordt nu wel erg kort dag..... woensdag a.s. trouwt onze oudste dochter en ik vrees dat Bert daar niet bij kan zijn :(




Macho (onze kat)




Macho heeft een flinke blaasontsteking.



Dat is gelukkig met een medicijnkuur te verhelpen. Ik ben dus wel blij dat ik met hem naar de dierenarts ben gegaan want dat gaat niet vanzelf over.....



Zaterdag



Eigenlijk weinig te melden. Omdat het weekend is gebeurt er niks in het ziekenhuis. Maandag gaan ze weer kijken.



Macho is al weer aardig opgeknapt en gaat gewoon weer naar buiten.



Zondag 17 april




Het gaat redelijk met Bert....... Alleen doet z'n arm nu meer zeer.Doordat hij het (fysiotherapie) meer beweegt is de arm ook dikker geworden.


De fysiotherapeut komt morgen weer dus dan kan Bert met hem overleggen.


Ik ga straks naar een poppenhuisbeurs in Spijkenisse. Even wat leuks doen ;) En dan aan het eind van de middag weer naar Bert.




zondagavond




Er zijn vandaag foto's gemaakt van Bert's arm omdat ie steeds dikker wordt en niet goed te bewegen is.Op de foto's was niets byzonders te zien.


Vanavond hebben ze zijn arm maar in een mitella gedaan.Voor de rest voelde hij zich wel redelijk, maar er is nu ook niet aan zijn drain gerommeld. Zuurstof is ook weg.


Bert had gezellig veel visite vandaag.En ik was fijn een middagje naar de poppenhuisbeurs. Veel mensen gesproken en geknuffeld. Heerlijk dat iedereen zo meeleeft.

Geen opmerkingen: